úterý 30. července 2013

Ukázkové fotografie, Camera360 a Tvůrčí studio

Po vydatných vedrech a vydatných bouřkách, jsem se rozhodl udělat procházku na čerstvém vzduchu, který už zanedlouho bude pouhou vzpomínkou, a při té příležitosti vyzkoušet, jaké Nokia Lumia 820 pořizuje fotografie.

Zpočátku jsem fotil v klasickém prostředí fotoaparátu přímo od Microsoftu a vše jsem nechal nastaveno na automatice. Scenérii, vyvážení bílé, ISO i expozici. To je mimochodem (pokud připočteme formát výsledného snímku 16:9 nebo 4:3 a zaostřovací světlo) kompletní nastavení fotoaparátu v základu.

Když jsem vycházel bylo celkem zataženo

Poté jsem vešel do našeho po krajích zalesněného lesu

A pokračoval lesem dál

Vyzkoušel i nepříliš povedené makro

A protože se mi snímky zdály příliš přesvětlené zkusil změnit expozici na -2

Tento snímek má expozici také nastavenou na hodnotu -2
Prostředí fotoaparátu se mi zdá hodně nepohodlné. Cokoli jsem chtěl změnit musel jsem jít až do nastavení fotek, což zabralo spoustu času a pokud se mi dané nastavení nelíbilo musel jsem celou proceduru opakovat znovu.


Z Windows Phone Store ke stažení zde

Vyměnil jsem tedy prostředí v kterém budu fotit a to za bezplatnou aplikaci Camera360. Ta se mi velmi líbí, tak nějak bych si to představoval i u originálu (když už teda nedostanu Nokia Pro Cam známou z Lumie 1020 :-) ) Scénické režimy lze snadno měnit posuvným kolečkem, přičemž nechybí i velmi oblíbený režim HDR. Sám tyto režimy nevyužívám, ale ničemu tam nepřekáží, tak proč ne. Líbí se mi taky spoušť na displeji, která se hodí především při focení makro fotografií, abychom si obraz co nejméně rozostřili. Bohužel s touto softwarovou spouští nefunguje automatické ostření, tak jak jej známe z dvoupolohové hardwarové spouště fotoaparátu, která se mimochodem mačká vcelku pohodlně. Hlavní výhodou této aplikace však je rychlé manuální nastavení expozice a to pomoci posuvníku a nebo také manuální ostření. Dalšími a to už méně podstatnými funkcemi jsou rámečky do kterých může být Vaše fotografie po expozici umístěna nebo různá mrvítka, kterými můžete výslednou fotografii "vylepšit". Jedna věc, která mne trochu mrzí je ta, že aplikace nedovoluje fotografovat ve formátu 16:9, ale pouze 4:3.

Začátek focení s Camera360

I tak má ale fotoaparát velké problémy s protisvětlem

Bez oblohy už jsou fotografie obstojnější

A dál už nepůjdem
Nakonec jsem si pro vás přichystal ukázku, že i takové mrvítko (obsažené v Camera 360) někdy dokáže fotky výrazně oživit.





Z Windows Phone Store ke stažení zde

Další aplikace k úpravě fotek se nazývá Tvůrčí studio. Za její vznik vděčíme samotné Nokii. K úpravám fotek nám poskytuje mnohem větší možnosti oproti filtrům obsažených v Camera 360. Zmíním například redukci červených očí, zostření objektů nebo změny sytosti barev.

Závěrem bych řekl, že fotky mi připadají na mobil průměrné a možná si mohla Nokia více vyhrát s fotoaparátem u tohoto modelu navíc když se honosí značkou Carl Zeiss. Na momentky postačuje, ale pokud chcete fotit v o něco lepší kvalitě za podobnou cenu, přičemž Vám nebude vadit omezení v podobě menší paměti RAM a navigaci určenou pouze pro Vaši zemi, tak sáhněte po Nokii Lumii 720, která neoficiální cestou velmi zlevnila a dá se již zakoupit za cenu kolem 6000 Kč. 


Žádné komentáře:

Okomentovat