pátek 21. června 2013

Koupě: Šedivka ano nebo ne?

Ještě než se pustím do popisu samotného softwaru a hardwaru, řekl jsem si, že by byla škoda se nezmínit i o zážitcích z koupě telefonu a svěřit se se svým názorem na "šedivky" (telefony pocházející z EU).

Před dvěma týdny, to je doba kdy jsem Lumii 820 kupoval a doba kdy byl telefon oficiální cestou o celé 2000 Kč dražší, jsem po nocích projížděl všechny možné fóra a zjišťoval, v čem může být ten háček tvz. šedivek a co získám když si připlatím 2 000 Kč za českou distribuci. Nakonec jsem se rozhodnul "šedivou" Lumii koupit a spoléhal jsem na svou případnou šikovnost, kdyby bylo software potřeba upravovovat.

Rozeslal jsem tedy emaily do internetových obchodů všech koutů České republiky a čekal na reakce. V dotazech jsem především směřoval na dvě pro mě podstatné věci a to jestli telefon není zohyzděn logem nějakého cizího zahraničního operátora (myšlenky, že při pouhém pohledu na čelní panel tak hezkého telefonu uvidím jednoho z našich operátoru ve mě vzbuzovaly hrůzu, strach a utrpení) a druhá pravděpodobně ještě podstatnější otázka, jak to bude z reklamací, bude platit i u nás, když byl telefon koupen v zahraničí? Nejsou  v tomto směru žádná omezení?

Na první otázku mi od jednoho prodejce přišla odpověď, že někdy se logo operátora může vyskytovat, protože se snaží telefony kupovat co nejlevněji a sem tam nějaký kus ho má, záleží na dodávce. Zbylí asi čtyři prodejci mi odpověděli, že telefony nejsou z vnějšku nijak brandovány a že vypadají úplně stejně tak jak je sama matička Nokia stvořila. Při koupi tedy doporučuji se pro jistotu zeptat, abychom si z krabice nevytáhli "černého petra".

Na druhou otázku už jsem znal částečně odpověď, přesto jsem ji do emailu položil, abych se ujistil jestli tyto nastolené Nokiácké podmínky bude znát i můj prodejce. Na oficiálních stránkách Nokia jsem se dočetl, že k řadám telefonu Lumia je nabízena celoevropská záruka. Podmínkou však je, aby Vám byl spolu s telefonem zaslán záruční list (což podle diskuzních fór není vždy pravidlem). Opět doporučuji se na toto doptat. Prodejci však odpovídali kladně a já bych měl mít možnost v případě reklamace zajít do kteréhokoliv servisního střediska Nokia. Po zakoupení telefonu, Nokia nabízí i možnost kontroly platnosti záruky na jejich internetových stránkách, stačí zadat výrobní číslo IMEI, které v telefonu nalezneme pod Nastavení - O systému - Další informace. Má záruka je platná uff.

Platný stav záruky
Naskytla se mi možnost koupě v blízkosti mého bydliště, tak jsem neváhal a po objednání a rychlém vyřízení ze strany prodejce, jsem si jej jel osobně vyzvednout. Přeci jen nejsem ten, který by nový telefon kupoval každý den, tak jsem si za telefonem udělal hezký výlet a navíc jsem si ho před koupí mohl osahat.

Závěrem bych chtěl tedy říci, že koupě nelituji. Můj telefon pochází z polského T-Mobilu, ale to dává najevo jenom při spuštění  telefonu, které jsem během těch dvou týdnu prováděl pouze dvakrát a to ne z důvodu zamrznutí, ale poprvé ze zvědavosti jak vůbec to vypínání vypadá a podruhé to po mě vyžadoval sám telefon, když jsem změnil region svého pobytu. V té době jsem za "šedivku" platil rovných 7 000 Kč, to bylo ještě před velkým zlevněním české distribuce, z které je možné nyní telefon zakoupit za 7 090 Kč. Nyní se nejlevnější nabídky šedivek pohybují okolo 6 300 Kč a to už je opravdu lákavá cena za takto vybavený telefon. Ještě se patří dodat, že můj prodejce telefon předem rozbalil, aby v něm udělal úpravy softwaru, přiznám se, že netuším jaké, protože každý Windows Phone telefon obsahuje předinstalovanou sadu jazyků z které si každý vybere, ale tím směřuji k tomu, že u šedivek je také možné, že Vám telefon přijde ve stavu jednoho rozbalení.

Žádné komentáře:

Okomentovat