pátek 21. června 2013

Konstrukce: Kryt, Baterie, Paměťové karty a možné neduhy

Při čtení recenzí na různých mobilmaniackých webech jsem se dozvěděl, že na Lumii 820 se v menší míře vyskytují dva konstrukční problémy.

Začínáme neduhy
Jeden zmiňovaný neduh je "poskakující baterie", která se podle uživatelů hýbe, jestliže s telefonem zatřeseme, avšak na funkci to nemá žádný vliv. Pokud se s tímto problémem setkáte, přijdou v úvahu dvě možnosti. Buď si při troše šikovnosti vyplníme volnější prostor mezi baterií a krytem sami a to tak, že použijeme několikrát přehnutý kus papíru nebo pokud nejsme se s touto vadou jen tak smířit a máme rádi vše precizní, potom je zapotřebí navštívit servis. Dočetl jsem se, že poskakující baterie má co do přičinění s kratšími šroubky, které jsou poté měněny za delší.

Druhý zmiňovaný problém už je o něco závažnější a týká se displeje. Na displeji se i po krátkodobém používání některým tvoří jakési skvrny. S tímto si již doma jen tak neporadíme a servis s následnou výměnou displeje telefon nemine. Tento problém je spojován s oleofóbní vrstvou, kterou 820-cítka obsahuje.

Jak jsem se zmiňoval v minulém článku o koupi, tak jsem si šel Lumii nejprve osahat, s telefonem jsem potřepával a žádnou poskakující baterii jsem nezaregistroval. Po zapnutí telefonu jsem se zaměřil na zmiňované skvrny, ale na úvodních černých spouštěcích obrazovkách jsem neměl moc šancí skvrny vidět. Telefon jsem i tak koupil.

Po přibližně dvoutýdenním používání se u mne žádný z těchto problémů neprojevil, mohlo se tedy jednat o vady vytvořené jen několika výrobními linkami, problémy by tedy měly být vyřešeny a neměly by znovu vznikat.

Šmouhy na displeji
Kryt
Nyní se pustím do popisu pocitů a dojmů ze samotné konstrukce. Vaničkové řešení zadního krytu mi přijde opravdu ideální. Kryt obepíná i boční strany telefonu a obsahuje boční tlačítka na regulaci hlasitosti, zámek displeje a spoušť fotoaparátu. Tlačítka tedy nejsou spojena s telefonem a po jejich stisku dochází k sepnutí s kontakty umístěnými na telefonu. Kryt sedí parádně a sám, kdybych nevěděl a někdo mi řekl, že se jedná o unibody konstrukci a nelze jej sejmout, tak mu uvěřím. Tím se dostávám k samotnému sundávání zadního krytu. Pokud nemáte nehty, tak na tento úkon můžete pravděpodobně zapomenout. Při prvním sundávání jsem se trápil docela dost dlouho a zažíval jsem i chvilky, kdy jsem se o kryt bál, abych ho nepoškodil. Po několika minutovém boji se mi kryt podařilo sundat a to tak, že nejprve se nehet musí zarýt do pravého horního rohu přístroje a po mírném odchlípnutí začít páčit i z levé strany a telefon z krytu vyloupnout. Kryt jsem sundával jen jednou kvůli vložení SIM karty, ale věřím, že při troše cviku jej půjde sundávat snadno jako na běžícím páse. Ke krytu bych chtěl ještě dodat, že se vyrábí v různých barevných variantách a ve dvou vyhotoveních matný, lesklý. Můj kryt je kontroverzní černé barvy s matným povrchem. Pocitově je materiál velmi příjemný, otisky na něm nejsou téměř vidět, ale v ruce trošku klouže. Mou chybou je, že jsem si kryt při koupi pořádně neprohlédl a tak jsem si nevšimnul slabé asi 3mm dlouhé jakoby pavučiny kolem spouště fotoaparátu. Pouhým pohledem škrábanec vidět nejde, ale říkám si, že být by tam nemusel. Další drobností je o něco větší mezera krytu kolem fotoaparátu, kde už mi zapadlo pár drobků. Ty ale půjdou snadno odstranit vyfouknutím, jestliže kryt sundám. Trošku zamrzí, že u levnějšího modelu Nokia nepoužila safírové sklíčko kolem fotoaparátu jako v případě Lumie 920 a tak i když používám pouzdro, kolem čočky už se pár škrábanců najde. Pochválit ale musím rozmístění konektorů včetně hlasitého reproduktoru. Jack pro připojení sluchátek na horní straně a microUSB konektor sloužící k nabíjení na spodní straně mi maximálně vyhovují. Reproduktor se nachází hned vedle microUSB po pravé straně a musím opět chválit, protože při návrhu někdo přemýšlel. Reproduktor totiž dobře slyším, i když mám telefon v pouzdře, což je pro mne velká výhoda oproti umístění na zádech telefonu. Mírnou nevýhodu toto řešení má při hrání her, kdy si reproduktor zčásti zakryjete. To mě ale tolik netrápí. Velkou výhodu krytu ale je, že i po případných několika pádech, poškrábání či popraskání jej můžete vyměnit a telefon máte jako nový, tedy pokud při pádu neutrpěl displej. Cena originálního krytu se pohybuje okolo 500 Kč a zdá se mi rozumná.

Baterie
Pod krytem se ukrývá baterie s kapacitou 1650 mAh a upřímně bych si dokázal představit baterii i s kapacitou větší. Zamrzí to, hlavně pokud vím, že baterie s 2 000 mAh existuje u modelů 720 a 920. Zřejmě je však výsadou pouze modelů s unibody konstrukcí. Výdrž je tedy průměrná, přičemž telefon při normálním používání vydrží 2 dny. Pokud mu ale dáme zabrat častou prací nebo dokonce hraním, které jsem zjistil, že je opravdu návykové, potom telefon budeme dobíjet každý večer. Pod baterií se nachází dva sloty. Jeden slouží na umístění SIM karty a druhý pro paměťovou kartu SD oba formátu micro.

Paměťové karty
Co jsem se dočetl, je možné použít paměťové karty až do velikosti 64GB avšak i zde je jeden háček. Nokia nebo Windows Phone je v paměťových kartách poměrně vybíravá a tak nepřijme zdaleka každou. Týká se to především levnějších karet Kingston. Proto bychom měli vybírat například ze značky SanDisk, která podle uživatelů funguje správně. Paměťovou kartu jsem zatím nezakoupil, proto se o pocity z jejího používání podělit nemůžu, co však vím, že je na ni možné nahrát pouze multimédia to znamená fotky, videa, hudbu, nově u Nokie také mapové podklady, což se jistě hodí, protože ač jsem si myslel, že 8 GB vnitřní paměti bude po nějakou dobu postačující, tak ani jsem se nenadál a volné paměti mám okolo 2 GB. Z toho však aplikace zabírají 1,5 GB, Mapy spolu s kontakty a pár fotografiemi přibližně 300 MB a zbytek si rozdělí operační systém s dočasnými soubory. Což je nepěkně moc a na správě paměti má Microsoft co zlepšovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat