úterý 27. srpna 2013

Nokia Pro Cam i pro Nokii Lumii 820 + Porovnání fotek s aktualizací Amber a bez ní

Jsou tomu už dva týdny kdy jsem tradičně ráno a večer mačkal tlačítko "zkontrolovat aktualizace" s výsledkem "Telefon je aktuální" a právě před pár dny přišlo to překvapení, kdy telefon oznámil "Aktualizace jsou připraveny ke stažení, přejete si stáhnout nyní?" Mé oči se rozzářily štěstím a plný očekávání jsem se těšil na již stokrát omílané nokiácké novinky.

Trochu mě překvapilo kolik volného místa je potřeba pro úplné stažení instalačních souborů. Už už se zdálo, že započne restart a instalace, jenže telefon mi dvakrát oznámil, že stále nemá dostatek volného místa, a tak jsem mazal ostošest až jsem nakonec měl více než 1GB volného prostoru a to už bylo pro aktualizaci GDR2 + Amber dostačující.

Říkáte si jak je možné, že v nadpisu zmiňuji fotoaplikaci Nokia Pro Cam a přitom se nacházíme na blogu o Nokii Lumii 820? Naštěstí jsem měl to štěstí a našel návod, pomocí kterého si tuto novinku pocházející z nejvyššího modelu 1020 můžete také nainstalovat. A ze začátku hned naznačím, opravdu to stojí za to.
Návod jsem našel na nokialumiafan.cz a díky autorovi za něj.


Nokia Pro Cam


Zpočátku jsem měl obavy jestli aplikace bude plynulá a dostatečně stabilní, ale po týdenním používání nedochází, jak už jsme u Windows Phone zvyklí, k žádnému zaseknutí a pracuje tak jak má. Možná o něco déle načítá, než klasická aplikace na focení, ale není to nijak alarmující.

Co se opravdu povedlo je uživatelské rozhraní. Již nemusíme chodit do žádného nastavení, pokud máme například fotku přesvětlenou a chceme změnit expozici. Stačí jednoduše táhnout prstem a na scéně vidíme okamžité změny. Stejně tak můžeme nastavovat vyvážení bílé, délku uzávěrky, ISO nebo manuální ostření. Vše je intuitivní a komfortní. Po vyfocení si v rychlém náhledu můžeme zvolit kompozici, různě si obrázek natočit nebo přiblížit, ale také například změnit poměr stran na 4:3. Obrovskou výhodou je, že i když obrázek změním a uložíme,  tak kdykoli se k němu můžeme zpátky vrátit a provádět další úpravy. K úplné dokonalosti snad už jen chybí možnost změny expozice a vyvážení bílé již na vyfoceném snímku, k tomu ale případně postačí další aplikace od Nokie s názvem Tvůrčí studio.


A jak vypadají výsledné fotky? Změnilo se něco? Posuďte sami. Fotoaparát má s příchodem aktualizace GDR2 nový vylepšený algoritmus zpracování fotografie. Mému amaterskému oku se zdá, že fotky jsou ostřejší a už jakoby nejsou za mlhou, která mívala nejčastěji žlutý nebo růžový nádech a také odstín barvy mi připadá teplejší. Změny až na pár výjimek nejsou nijak extrémní, tradičně když se na vyfocenou fotku podíváte přímo v mobilu, tak se říkáte jaký to není skvost jen do té doby než fotku shlédnete na monitoru. Musím však říct, že zlepšení zde je. Nakonec ještě dodávám, že vše je focena na automatiku.

Vlevo před vpravo po aktualizaci











Žádné komentáře:

Okomentovat